מדדים חיוניים: דופק וקצב נשימה באמנות עכשווית

תערוכה חדשה

חמישי, 09.02.23, 19:00

שבת, 24.06.23

יש להתעדכן בעמוד התערוכה על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

לאתר התערוכות לחצ.י כאן

 

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

אמנים משתתפים: אבשלום, שרון אזגי, כריסטיאן בולטנסקי, לואיז בורז'ואה, דאגלס גורדון, גדעון גכטמן, רחינה חוסה גלינדו, סופי דופון, ענבל הופמן, דור זליכה לוי, מרים כבסה, דקלה מוסקוביץ, אבי סבח, לילך שטיאט, עלמה שניאור


חיינו תלויים בזרימה של אוויר ושל דם. כל תנועה וכל תחושה מופעלת על-ידי קצב פנימי – של אוויר שנשאב פנימה אל הריאות ונפלט החוצה, ושל דם שזורם מן הלב ובחזרה. הגוף עובד כמכונה מתוכנתת היטב, שמערכותיה המורכבות נסתרות מן העין וחבויות מתחת לעור. בתערוכה מוצגות עבודות שבהן הקצב הנסתר של הנשימה והדופק מקבל ביטוי חזותי וקולי; עבודות שחודרות אל תוככי הגוף וחושפות את הבלתי נראה. המנגנון הפנימי שמפעיל את הגוף נפתח אל פני השטח, והגבולות בין פנים וחוץ מיטשטשים. 

קצב הדופק וקצב הנשימה הם בין המדדים החיוניים שעל פיהם קובעים הרופאים אם אדם בריא, או חולה, או מת. המדדים החיוניים מושפעים במישרין ממצב הרגש: הם משתנים ברגעים של רוגע או התרגשות, פחד או התאהבות. בתערוכה זו מוצגים כמה מן התוצרים הממשיים של המדדים החיוניים הללו ביצירות אמנות מעשרים השנים האחרונות. קווים, אורות וצלילים נוצרים תוך התאמת המעשה האמנותי למקצב של פעימות הלב ושאיפה-נשיפה, הקובע את מבנה היצירה. התעמקות במקצב הזה – רגוע וסדיר, מהיר ותזזיתי או דומם לחלוטין – עשויה להוליך צלילה פנימה אל תוך התודעה. לחלופין, יש בה כדי להעלות אל התודעה את אלה שמדממים או את אלה שמנעו מהם אוויר לנשימה.

הצפייה בתערוכות מלווה במדריך קולי, הכולל הסברים ורעיונות שמציעים האמנים, ופרשנויות מקצועיות של רופאים, מהמרכז הרפואי בני ציון בחיפה. מומלץ להגיע עם אוזניות.

הדרכות קהל רחב למבוגרים בתערוכות החדשות

הדרכות (למבוגרים) בשפה העברית:
ימי שבת - 24.6

11:00, 12:00

לרכישת כרטיסים >>> לחצו כאן

 

התערוכה התאפשרה בנדיבות קרן שוסטרמן; פרופ׳ ח׳אלד כרכבי, חיפה; קרן האמנויות של דנמרק
בשיתוף המרכז הרפואי בני ציון, חיפה

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה