ואדי

חמישי, 03.08.23, 19:00

שבת, 30.12.23

אוצר:

ד''ר דן הנדל

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

לפני הכל, נאפשר למבט לגלוש מהאופק הרחוק למטה, אל החיים הפועמים, אל הוואדי. 

המונח ואדי, הנהוג בערבית, בעברית ובאנגלית, מתייחס לתופעה גיאולוגית והידרולוגית ומתאר תצורות שונות של זרימה עונתית באזורים מעוטי מים. עם זאת, בחיפה ואדי הוא גם מצב תודעתי: ואדיות בעיר יוצרים הפוגות רגעיות מהשגרה ומשמשים למשחקים ולמפגשים קהילתיים אלטרנטיביים; בה-בעת הם צופנים בחובם אפֵלה, פסולת מכל הסוגים ומערכות אקולוגיות מורכבות של חיות וצמחי בר, המתקיימות כעולם מקביל לצד חיי היומיום. 

התערוכה עוסקת במופעים השונים של העולם המקביל הזה, באופנים שבהם הוואדי מעצב גיאולוגיות ושכבות עירוניות, משפיע על תשתיות, מגדיר גבולות תרבותיים ופסיכולוגיים, ומהווה בית גידול להתרחשויות טבעיות ואנושיות המטשטשות את גבולות ההתיישבות העירונית. תופעות מקומיות מעין אלה מגויסות בתערוכה לשיחות רחבות יותר על סביבה והתיישבות עירונית, על אדם, חיה ומה שביניהם. אמנים ומעצבים, מקרוב ומרחוק, הוזמנו על-ידי המוזיאון כדי להגיב למגוון הסיטואציות שהוואדי יוצר, ולדמיין אקולוגיות חדשות של קיום משותף בין צמחים, בעלי חיים ובני אדם.

אמנים.ות משתתפים
סעיד אבו-שקרה, מעיין אליקים, דן בלילטי, צוף בן-דוד, גיל בר, הישאם בראדה, פלוריאן הולצר, נטע לאופר, אלה ליטביץ, אלי מגזינר, סטודיו מישר-טרקסלר, איתן מן, גילי מרין, רוני עזגד-המבורגר, דור קדמי, עמליה שם-טוב, אלון שריד

אנו מודים לכל מי שבנדיבותם הרבה אִפשרו את קיומה של התערוכה
פורום תרבות אוסטרי, תל אביב; אגודת ידידי מוזיאוני חיפה

 

 

הדרכות קהל רחב למבוגרים בתערוכה "ואדי"

ימי שבת, 30.12 | 11:00

לרכישת כרטיסים >>> לחצ.י כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה