תערוכה קבוצתית רחוק מן העין: אמנים ישראלים צעירים בניו יורק

מתוך אשכול תערוכות "דברים שרואים משם"

שבת, 16.05.15

ראשון, 08.11.15

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו


יותר ויותר אמנים ישראלים בוחרים להעתיק את מקום מגוריהם ואת פעילותם האמנותית לחו"ל. דומה כי ההצלחה האמנותית בניכר כמעט נדרשת כתנאי מקדים להצלחה בארץ. אמנים ישראלים רבים בוחרים לעבור לניו יורק, בשל ההזדמנויות שהיא טומנת בחובה כאחת מבירות האמנות הבינלאומיות המובילות.

העבודות המוצגות בתערוכה נוצרו ברובן עבור העין הזרה, שאינה מורגלת במציאות היומיומית של ישראל. קריאה אוניברסלית כללית זו מאפשרת מרווח נשימה ופרשנות רחבה יותר, מעבר לדיון באופיין הפוליטי-ביקורתי המיידי של העבודות. הצגת יצירותיהם של האמנים הללו בארץ מאפשרת לבחון את האופן שבו אנו רואים את עצמנו מ"שם".

נקודות המבט המרוחקות שואלות את מגוון הדימויים שלהן מן התקשורת ומחומרים תיעודיים, אך גם מן הדמיון והזיכרון. האמנים מפרקים ובונים מחדש את הנוף והמציאות של מולדתם ואת זהותם כאמנים מהגרים וכישראלים.

אשכול תערוכות דברים שרואים משם מבקש לבחון את שאלת היחס למושג "המקום" באמנות הישראלית. כיצד משפיעה הנוכחות של האמנים כאן בארץ או ההיעדרות ממנה על הייצוג של "המקום הישראלי" בהתייחסות להוויה של "כאן ועכשיו"? בעבודות ניכר המתח בין אמנות בעלת התכוונוּת חברתית-פוליטית ואקטיביסטית ובין אמנות המחפשת אחר מחוזות הפנטזיה והחלום. דומה כי ככל שהאמן חי רחוק יותר מעין הסערה הוא נמשך יותר לעסוק בה, וככל שהוא קרוב אליה הוא מבקש לברוח רחוק יותר.

 

לפרטים על הדרכות בתערוכה, לחץ כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה