חדר אמן: ראובן ברמן קדים

תערוכה חדשה

שישי, 11.02.22, 10:00

שבת, 25.06.22

אוצרת התערוכה:

לימור אלפרן

להרשמה לשבת ישראלית

יש להתעדכן בעמוד התערוכה על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

 

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

"האמנות שלי מתרחשת בספֵירה אחרת; היא שייכת יותר לסוג של מדיטציה, הרגשה של סדר, של איחוד עם הטבע והיקום. אפשר לדבר עליה במונחים של יצירת גרפים, של תופעות מערכתיות או כתיבת פרשנות מתמטית, אך זה אינו הסבר ממצה, שהרי היא מספקת חוויה רוחנית".

- ראובן ברמן קדים, אמנות גיאומטרית: הסדר הנסתר של הטבע (ספר-אמן, 2010).

 

ראובן ברמן קדים הוא אמן ייחודי במחוזותינו, שיצירתו מאחדת גופי ידע מתחומי המדע, התיאולוגיה והאמנות. מאז שנות ה-60 שִכְלֵל ברמן קדים באינטנסיביות את מבעי המופשט הגיאומטרי וחקר לעומק את מופעיה האפשריים של הצורה הגיאומטרית. בשונה מההפשטה הרווחת באמנות הישראלית, שלרוב נאחזה בהתבוננות ישירה באובייקט או בנוף, עבודתו עוסקת בסדר הגיאומטרי המטוהר מכל קשר למציאות הנראית לעין, ומתקיימת על פי חוקיה הפנימיים. עם זאת, תכליתה אינה מחקר צורני כשלעצמו, אלא התעלות לממד רוחני גבוה באמצעות הצורה הגיאומטרית. 

התערוכה מתמקדת בעיקר בעבודות שבהן חקר ברמן קדים את עיצוב המקדשים והאתרים הקדומים באגן הים התיכון. מתוכניות קרקע הטיפוסיות למבנים ואתרים ארכיאולוגיים נבחרים, הוא יצר אובייקטים צבעוניים, מעין דגמים תלת-ממדיים.

הצבעוניות בעבודותיו של ברמן קדים מתארגנת סביב צמד הצבעים המשלימים כתום וכחול. על יסוד ציר זה, בתוספת הניגוד החריף של אור (לבן) וצל (שחור), מורכב בהן סולם הגוונים הרווח בנופים ובאדריכלות המקומית. השילוב בין צורה וצבע יוצר הרמוניה ושלמות אסתטית, שמעוררת את המתבונן למדיטטיביות רוחנית.

לאתר האמן >>> לחצו כאן

הדרכות והרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הדרכות קהל רחב בתערוכות החדשות - חודש יוני

שבת, 25.6 | 11:00, 12:00 בשפה העברית | במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה