"החדר שלי"

במרכז אמנויות

שלישי, 15.10.19, 11:00

שני, 19.10.20

:

עדי שלח

,

מיכל מגן

*מרכז אמנויות סגור לקהל

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

תערוכה זו עוסקת בחדר הילדים כסמל וכמראה לעולם הילדוּת. התערוכה מבקשת לגעת בדרכים השונות שבהן חדר הילדות מייצג את הילד ואת העולמות הקשורים אליו  – האחים שעימם הוא חולק את חדרו, הוריו, המעגל המשפחתי המורחב שלו ומגוון ההשפעות התרבותיות והחברתיות.

חדר הילדות הוא הכמוסה שבה נחווים המעברים החשובים של הילדות: מעברי היומיום בין עירות לשינה, בין הביחד והלבד, בין החושך לאור; והמעברים הגדולים – מילדות לנעורים. החדר משנה את פניו מיום ליום במשך השנים – הוא מסודר ומבולגן, מתמלא ומתרוקן, מכיל את הישן ואת החדש, את השעמום ואת הדמיון המסעיר. הוא משמש זירה למנעד רחב של חוויות ורגשות עוצמתיים ומנוגדים: ביטחון מול פחד, שייכות מול בדידות, פרטיות ועצמאות מול תלות. 

חדר הילדות משקף את השינויים העמוקים שעברו על החברה בעשורים האחרונים, עם המעבר לתרבות הצריכה והתפתחות טכנולוגיית המסכים. קיימים הבדלים מהותיים בין הילדות של ההורים לבין זו של ילדיהם, שנולדו לתוך המהפכה הדיגיטלית. התערוכה מאפשרת לילדים של היום לנסות לדמיין ילדות אחרת מזו שלהם.

התערוכה מתמקדת בשפת האיור, המחברת אותנו לעולם הילדות. היא מבקשת להרחיב ולמתוח את גבולות האיור – מהמרחב הדו־ממדי אל התלת־ממד ומהאיור המוזמן, המפרש טקסט קיים, אל איור כצורת אמנות בפני עצמה. פנינו למאיירים שביצירתם קיים ממד אמנותי בולט ובמסגרתו הם חוקרים את אפשרויותיו המגוונות באופן מקורי ומפתיע.

ניסינו להרכיב נבחרת של אמנים שתייצג פנים שונות של החברה בישראל. הפנינו אליהם שאלון על חדר הילדות שלהם ומכאן יצאנו לדרך. שאלנו: באיזה חדר ילדים גדלת? עם מי חלקת אותו? אלו דברים היו בו? מה אהבת? על איזה חדר חלמת? האם היו בחדר דברים שהפחידו אותך? כל אלו ועוד היוו נקודת מוצא לתערוכה זו, המשלבת איורים קיימים לצד עבודות חדשות שמציעות פרשנות לחוויות של חדר הילדות.

מוזיאון עד הבית | פעילויות סביב יצירות התערוכה: https://myroomex.wixsite.com/haifa

האמנים המשתתפים:

אור יוגב, איה גורדון נוי, אינסאף ספורי, בתיה קולטון, ג'ני מייליכוב, דייב יעקב, ולי מינצי, מאיה איש-שלום, מאיה שלייפר, מיקה דמצ'ינסקי, מנחם הלברשטט, מרב סלומון, מרים ברטוב, מרינה גרצ'אניק, נדב וייסמן, ניב תשבי, עומר הופמן, עידן ברזילי, עינת צרפתי, עמית טריינין, צילה בינדר, שחר קובר ותמר מושקוביץ.
 
 

התערוכה מתקיימת בשיתוף פעולה עם המגזין "אדם צעיר", המוציא לאור כעת גיליון בנושא חדר הילדים.

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה