אדריאן פאצי: דממה דקה

תערוכה חדשה

שישי, 11.02.22, 10:00

שבת, 25.06.22

להרשמה לשבת ישראלית

יש להתעדכן בעמוד התערוכה על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

 

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

תערוכה זו, המתפרשׂת על פני קומה שלמה, מציגה סקירה מקיפה של עבודות וידיאו מאת האמן הבינלאומי הנודע אדריאן פאצי, הָחֵל בעבודתו המוקדמת מ-1997 וכלה בבכורה עולמית של שתי עבודותיו האחרונות מ-2021. פאצי הוא אחד המרכזיים והמשפיעים באמנים העכשוויים, מי שלאורך יותר משני עשורים מטפל ברגישות גדולה בתהפוכות הפוליטיות והחברתיות של ימינו תוך הקפדה על קול הומניסטי יחיד במינו. אמנותו מתמקדת באינדיווידואל, בבני אנוש יחידאים החיים במסגרת קולקטיב, שקולותיהם, הבעות פניהם ומחוות גופם מתועדים בעבודות הווידיאו שלו כבציור דיוקן. מחקירה קרובה של אנשים ספציפיים ושל סיטואציות ייחודיות, פאצי מרחיק מבט כדי לשקף מושגים ורגשות אוניברסליים, דוגמת האובדן והמאבק להתגבר עליו.

פאצי נולד ב1969 בשקודרה, אלבניה, היגר לאיטליה ב-1997 וחי מאז במילאנו. עבודתו עוסקת במצבי סף, בשהות שבין מקומות, זמנים ותרבויות. אלא שבפערים ובמרווחים הנחקרים בעבודתו אין ולוּ שמץ של רִיק, שכן הם עטורים תשוקות וזיכרונות שאינם ניתנים לביטוי מלא. אֶלם ודממה, הפוגות, טקסטים מקוטעים ונראטיבים פרומים הם המרכיבים העיקריים בעבודותיו. דרך מחקר אסתטי רגיש של מדיום הווידיאו, פאצי ממלא את חללי הרִיק הטקסטואליים והקוליים בדימויים, המסוככים על התהום שהמילים כושלות באיחויה. דרכם מועברת התשוקה להחלים, להתגבר על טראומה, להשיג תחושה של שייכות וקִרבה לאנשים אהובים.

 

מילים שבורות, 2018, מיצב וידיאו בחמישה ערוצים:

סרקו את הקוד וקראו את עדויות המצולמים:

הווידיאו מילים שבורות מציג חמישה פליטים סורים, שאותם פגש אדריאן פאצי בפרברי ביירות. הפליטים התבקשו לתאר את קורותיהם במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. ברקע נשמעים אמנם הדברים הנאמרים בערבית, אך פס התמונה של כל אחד מסרטי הווידיאו ערוך מן הרגעים שבהם הפליטים שותקים. חוסר הלכידות בין הדברים הנראים, הנשמעים והמסופרים מדגיש את חוסר האפשרות להבין במלואן את החוויות הטראומטיות של האחר; כל שביכולתנו לשמוע הן מילים שבורות, שנושאות רסיסים של משמעות. סרטי הווידיאו של פאצי בוחנים ברגישות את הבעות פניהם ואת מחוותיהם הקוליות והגופניות של הפליטים ומעבירים את מה שהמילים כושלות במסירתו.

 

פרויקט בתמיכת המנהלה הראשית ליצירתיות עכשווית של משרד התרבות האיטלקי, במסגרת תוכנית המועצה האיטלקית (2021)

הפרויקט נתמך ע"י המועצה האיטלקית (מהדורה 2021,10), תוכנית לקידום אמנות עכשווית איטלקית בעולם המנוהלת על ידי המנהלה הראשית ליצירתיות עכשווית מטעם משרד התרבות האיטלקי; המכון האיטלקי לתרבות, חיפה; משפחת גץ, חיפה. התערוכה בפטרונות שגרירות איטליה בישראל.

 

Project supported by

 

שיח עם האמן אדריאן פאצי ואוצר התערוכה ד"ר קובי בן מאיר - 

הדרכות והרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הדרכות קהל רחב בתערוכות החדשות - חודש יוני

שבת, 25.6 | 11:00, 12:00 בשפה העברית | במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה