אנה לוקשבסקי: טיפוסים

תערוכה חדשה

שישי, 11.02.22, 10:00

שבת, 25.06.22

להרשמה לשבת ישראלית

יש להתעדכן בעמוד התערוכה על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

 

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

בחיבה עמוקה לנשים ואנשים יוצאי דופן, אנה לוקשבסקי משוטטת בסביבת הסטודיו שלה בשכונת הדר בחיפה ו"צדה" ברחוב טיפוסים – דמויות שקולעות למאפיינים אתניים וחברתיים ברורים, אך דבר-מה ייחודי באישיותם פורץ את מעטפת ה"טיפוס" ולוכד את מבטה. כאשר היא נתקלת באדם מעניין, היא רושמת אותו בו-במקום ברישום מהיר ואז מזמינה אותו אליה לסטודיו. שם, במהלך כמה מפגשים, בעודה משוחחת איתו ומאזינה לו, היא מציירת ומחלצת מהקטגוריה האתנית והחברתית אינדיווידואל רב-רבדים.

אנה לוקשבסקי נולדה בשנת 1975 בווילנה, עלתה לישראל ב-1997, ומשנת 2011 עובדת בחיפה. מעמדה זרה יחסית של מהגרת, היא מתבוננת במרחב החיפאי כאנתרופולוגית. במבט מקורי מתובל בהומור, היא מנתחת את הסביבה האורבנית ומציירת את המגוון הדמוגרפי הרחב שמרכיב את הרב-תרבותיות החיפאית. ציוריה הם דיוקנאות חברתיים: הם מתארים אינדיווידואלים, תופעות אנושיות חד-פעמיות של גנטיקה, רגשות ורעיונות; בה-בעת הם גם דיוקנאות של מעמד, של נסיבות החיים שנכפו על מושאי ציורה ושייכו אותם לקבוצות חברתיות וכלכליות. עבודתה היא ציור מהתבוננות במלוא מובן המלה, משום שהיא  מתבוננת באנשים על כל הרבדים שלהם: החזותיים, החברתיים והנפשיים.

 

הוצאת הקטלוג הנלווה התאפשרה בנדיבות צילה וגיורא ירון, קיסריה; רבקה סקר, ישראל; אן וד"ר ארי רוזנבלט, לוס-אנג'לס; מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

הדרכות והרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הדרכות קהל רחב בתערוכות החדשות - חודש יוני

חמישי, 25.6 | 11:00, 12:00 בשפה העברית | במסגרת יום המוזיאונים - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה