רוך וקושי: הדפסים ממרכז גוטסמן לתחריט

תערוכה פעילה

חמישי, 04.08.22, 19:00

ראשון, 01.01.23

אוצרת:

שוע בן ארי

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

הדרכות/הרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכות המוזיאונים ללא תשלום, במסגרת מיזם שבת ישראלית (סיום הפרוייקט 31.12.22) עקבו אחרינו לפרטים אודות חידוש המיזם לשנת 2023

הדרכות קהל רחב בתערוכות ההחדשות - חודש דצמבר

שבת, 31.12 | 11:00, 12:00 בשפה העברית במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

 

במהותה, אמנות ההדפס בוראת דימויים שבתשתיתם העֲברה: העֲברה ממשטח אחד לאחר. למעשה, אחת מפעולות היצירה הראשונות שילדים מתנסים בהן היא הדפס, כאשר הם טובלים את כפות ידיהם בצבע ומטביעים את סימניהן בנייר. עם השנים השתכללה אמנות ההדפס, ובתערוכה זו מוצג אוסף הדפסים המפגין את עושר האפשרויות הגלום בתחום.

העבודות בתערוכה עלולות להטעות. הן עדינות למראה ורגישות למגע, אך מאחוריהן מסתתרת עבודה פיזית וטכנית קשה ומורכבת. ראשיתה של כל אחת מעבודות אלה בלוח מתכת נוקשה, וסופה בנייר רך וגמיש. כשמתבוננים בעבודות, לא בקלות חשים בעוצמת החריצה בלוח המתכת; ריחות החומצה והפיגמנט או הכוח שהפעיל המכבש אינם מורגשים, וכל שחווים הוא רוך הנייר שספג את הצבע. היחסים ההדדיים והמסתוריים הללו בין רכּוּת וקשיחות מייחדת את אמנות ההדפס ומעניקה לה איכויות של מעשה נִסים, קסמה של יצירה הנדמית ספונטנית או אקראית חרף היותה תולדה של מלאכת מחשבת מוקפדת. אמנות ההדפס היא כוריאוגרפיה של התמסרות והתנגדות: פעם ללחוץ ופעם לשחרר, פעם להפעיל כוח ופעם להרפות.

בתערוכה מבחר הדפסים שיצרו אמנים מובילים במרכז גוטסמן לתחריט בקיבוץ כברי. המרכז הוקם ב-1993 ומאז מושך אליו לצפון אמנים ואמניות, שלא מפסיקים לרקוד יחד את מחול ההדפס, מחול של רוך וקושי.

 

* כל העבודות בתערוכה באדיבות מרכז גוטסמן לתחריט, כברי

 

לצפייה בסרטון אודות מלאכת התחריט:

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה