עודד הירש: ממציא את הגלגל

תערוכה פעילה

חמישי, 04.08.22, 19:00

ראשון, 01.01.23

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

הדרכות/הרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכות המוזיאונים ללא תשלום, במסגרת מיזם שבת ישראלית (סיום הפרוייקט 31.12.22) עקבו אחרינו לפרטים אודות חידוש המיזם לשנת 2023

הדרכות קהל רחב בתערוכות ההחדשות - חודש דצמבר

שבת, 31.12 | 11:00, 12:00 בשפה העברית במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

עבודותיו של עודד הירש מתבססות על תסריטים מפורטים לסיטואציות אבסורדיות. הוא ממציא אתגרים ותקלות שיש לפתור, ומספק את התרחיש המלא לאופן הפתרון. לרוב הפתרון מופרך לא פחות מן האתגר, והעבודות מותירות תהייה לשם מה נחוצות פעולות אלה: מדוע צריך לחלץ טרקטור הקבור באדמה, ואז להניפו אל על ולהוליכו אל חלל המוזיאון?

בהעדר תשובות אחרות, הסיבה העיקרית היא עצם הפעולה. ביסוד עבודתו של הירש בצילום, וידיאו ופיסול, נמצא תמיד א.נשים פועלים: סוחבים, חופרים, מניפים ומזיעים. האתגר הוא אמנם מופרך והפתרון מגושם – אך פעולתם של המשתתפים ממשית לחלוטין, ומתאפיינת בעבודת כפיים בסיוע אמצעים טכנולוגיים בסיסיים ומיושנים שכמו עברו מן העולם. חבורות הא.נשים שמקבץ הירש מצליחות לעמוד באתגרים הקשים שהוא מציב. לכל חבר וחברה בקבוצה תפקיד ברור, ויחד הם מתלכדים למכונה אדירה שיכולה לבלתי אפשרי.

הירש לא ממציא את הגלגל, אלא רק בודק אם הוא שימושי עדיין. הוא נוגע בכמה מעקרונותיו המכוננים של האתוס הציוני – בהם עבודת כפיים, התקבצות סביב מטרה משותפת וביטול העצמי לטובת הכלל – ובוחן את מידת הרלוונטיות שלהם בישראל של היום. ההתמקדות ביחסי אבות ובנים משקפת גם את היחס בין דור המדינה והדור שבא אחריו. הגלגל מסתובב, יפי הבלורית והתואר הקריחו והצמיחו כרס, וילדיהם ונכדיהם "ממציאים" את אותו גלגל ישן, שסב לו סחור-סחור ללא תכלית.

 

עודד הירש

נ' 1976, קיבוץ אפיקים

חי בחיפה ובבית-הלל

 

איך מכניסים טרקטור למוזיאון? >>>>

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה