נרדין סרוג'י: מגרש המשחקים שלי

תערוכה פעילה

חמישי, 04.08.22, 19:00

ראשון, 01.01.23

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

הדרכות/הרצאות במוזיאון חיפה לאמנות

הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכות המוזיאונים ללא תשלום, במסגרת מיזם שבת ישראלית (סיום הפרוייקט 31.12.22) עקבו אחרינו לפרטים אודות חידוש המיזם לשנת 2023

הדרכות קהל רחב בתערוכות ההחדשות - חודש דצמבר

שבת, 31.12 | 11:00, 12:00 בשפה העברית במסגרת שבת ישראלית - ללא עלות >>> להזמנת כרטיסים לחצו כאן

נרדין סרוג'י פותחת את החלונות ומכניסה סערה לחללי המוזיאון. הרוח חושפת שכבות היסטוריות של הבניין, שנחנך ב-1930 כבית ספר לבנות של הכנסייה האנגליקנית, היה פתוח לבנות כל הקהילות הדתיות בעיר, ושפת ההוראה בו היתה לרוב ערבית. בסדרת התערבויות בחלל, סרוג'י חופרת בעברו של המקום ומעלה הדים מתקופת המנדט הבריטי, בדמות מגדל כיסאות על סף קריסה, טקסטים בערבית וקולות צעדים בחדר המדרגות. העבר הצבעוני מבצבץ מתחת לרצפת הבטון האפורה ובין הבקיעים שנבעו בכני תצוגה מוזיאליים לבנים.

המוזיאון הוא מגרש המשחקים של סרוג'י. תוך שימוש במגוון רחב של חומרים ומדיה, בהצבה תיאטרלית ובפעולות פיסוליות המאתגרות את חוקי הפיזיקה, היא משחקת באמת ובבדיה. כגיבורת-על שכוחה בעצירת הזמן, בשיא הסערה היא מקפיאה רגע שהמקום נראה בו כמצוי בתהליך של התמוססות או התהוות. דרך המשחק חוקרת סרוג'י את עברו של המקום כבית ספר של הכנסייה ואת ההווה שלו כמוזיאון, ומציעה אפשרויות להתהוות עתידית ושונה.

 

נרדין סרוג'י

נ' 1980, נצרת

חיה בחיפה

 

התערוכה התאפשרה הודות לנדיבותם של אווי מושר-שכטר, ניו-יורק, רבקה סקר, ישראל, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות וקרן בשביל האמנות. 

         

 

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה