רוח צפונית: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון

חמישי, 01.02.24, 19:00

שבת, 29.06.24

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

רוח צפונית נושבת באוסף מוזיאון חיפה לאמנות. מיקומו של המוזיאון בחיפה משתקף באוספו, שבו עבודות רבות של אמניות ואמנים מחיפה ומהצפון. בעבודות אלה באה לידי ביטוי זהותה הייחודית של העיר חיפה: כעיר נמל, צף ועולה בעבודות היחס למהגר ולפליט; כעיר פועלים, רבות מן העבודות עוסקות בשאלות מעמדיות; וכעיר השוכנת בטופוגרפיה ייחודית בין הים להר, העבודות מתעמקות ביחסי הארצי והרוחני. ממרכזו של האוסף בצפון, אצורה בו גם שיחה עם מרכזי האמנות בישראל, עם התרבות הערבית ועם האמנות המודרנית המערבית: בפנייה דרומה, אל העשייה האמנותית בתל-אביב ובירושלים, מזרחה, אל מעֵבר לבקעת הירדן, ומערבה, אל הנעשה מעֵבר לים.

מאז הקמתו ב-1951, ראו בו מנהליו מוזיאון לאמנות עכשווית, המתמקד באיסוף ובתצוגה של אמנות ישראלית בת הזמן. אוצרות ואוצרי המוזיאון לדורותיו ראו בחיזוקו של שדה האמנות הישראלית משימה מרכזית והקפידו לרכוש ולקבל יצירות של אמניות ואמנים ישראלים. האוסף המקיף והאיכותי שגיבשו, המונה יותר מ-8,000 יצירות, מספק מבט-על וסקירה של המגמות העיקריות בתולדות האמנות המקומית.

במקביל לחנוכת תצוגת הקבע, השקנו סיור וירטואלי בתערוכה דרך חיפה. תערוכת ענק, שהוצגה ביוני-דצמבר 2021 בכל אולמות המוזיאון לציון יובל ה-70 למוזיאון, בחנה במבט ביקורתי את האוסף הייחודי של מוזיאון חיפה לאמנות, שנאסף במשך 70 שנות עשייה אמנותית. הפקת הסיור הוירטואלי התאפשרה בזכות נדיבותם של ג'יימס סניידר, יושב ראש קרן ירושלים והמנכ"ל לשעבר של מוזיאון ישראל, ירושלים, ושל ארדון בר חמא שיצר את הסיור.

לסיור וירטואלי >>> לחצ.י כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה