הזוכים 2007

פרסי משרד המדע, התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב

ראשון, 13.04.08

שבת, 14.06.08

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

אוצרות: תמי כץ־פרימן וטל יחס

 

תערוכת הזוכים בפרסי משרד המדע, התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב לשנת 2007 מציגה את יצירותיהם של 33 האמנים הזוכים בחמש קטגוריות: פרס על מפעל חיים, פרס השר, פרס עידוד היצירה, פרס האמן הצעיר ופרס ליוצרים בתחומי העיצוב. פרסים אלו ניתנים כתמריץ להמשכו של תהליך היצירה וכמחווה של הערכה לאמנים הבולטים בתרומתם לתרבות הישראלית.

 

בתערוכה מוצגות עבודות שנוצרו על ידי אמנים בני דורות שונים בשפות ביטוי מגוונות: ציור, רישום, צילום, וידיאו, מיצב, פיסול ועיצוב. בהיותה אקלקטית ונטולת נושא משותף, התערוכה משקפת מגמות וסגנונות שונים ומיטיבה לבטא תמונת מצב עכשווית של שדה האמנות בישראל. מדגם זה, המייצג מגוון עיסוקים אמנותיים, מאפשר פרישה רחבה של פעילות אמנותית בחתך בין־דורי ומדיומלי כאחד.

 

האמנים המוצגים בתערוכה מציעים דרכי ראייה והבנה עשירות, ביקורתיות ומאתגרות אל מול סבך המציאות החברתית והפוליטית. מקבץ עבודות זה עשוי להיקרא כמעבדה של ניסויים והתנסויות, מחשבות ותגובות לאתגרים שמציעה החברה בישראל לאמניה. העבודות מזמנות דיון במכלול סוגיות הקשורות לסדר היום ולמרקם החיים בישראל, כמו גם לסוגיות פנים־אמנותיות ואוניברסליות: עיסוק בזהות ובגוף, ברב־תרבותיות, במקום האמן בחברה, באישי מול האוניברסלי, בנוף המקומי על הקשריו הפוליטיים, וכן במקומיות מול תהליכי הגלובליזציה.

 

מוזיאון חיפה לאמנות גאה לארח זו הפעם השנייה את זוכי הפרסים ולחשוף בפני הקהל את התפתחותה ואיכותה של העשייה האמנותית בארץ.

 

רשימת האמנים לפי קטגוריות הפרסים:

 

פרס מפעל חיים:

נחום טבת

 

פרס שר המדע, התרבות והספורט:

גרי גולדשטיין

דרורה דומיני

שריף ואכד

הדס עפרת

שרון פוליאקין

נועם רבינוביץ

נטי שמיע עפר

 

פרס עידוד היצירה:

יוחאי אברהמי

אלימה

יוסי ברגר

צבי טולקובסקי

רונה יפמן

פסח סלבוסקי

חנא פרח

גבריאלה קליין

גיא רז

יואב שמואלי

 

פרס האמן הצעיר:

קרן אסף

אניסה אשקר

איתן בן־משה

גיא גולדשטיין

דניל גרטמן

יאן טיכי

ניר עברון

אהרון עוזרי

חיימי פניכל

אלעד קופלר

 

פרס ליוצרים בתחום העיצוב:

הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו (פראו בלאו)

שירלי בר־אמוץ

עידן פרידמן ונעמה שטיינבוק (Reddish)

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה