יום המוזיאונים 2024

חמישי, 09.05.24, 10:00

נגיש

לפרטים נוספים:

04-60-30-800

שתפו

בסימן מוזיאונים למען חינוך ומחקר

לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי אנו שמחים להזמינכם לבקר בתערוכות המגוונות והמסקרנות, וליהנות ממגוון סיורים מודרכים!

יום המוזאונים הבינלאומי מתקיים בכל שנה ברחבי העולם בחודש מאי במטרה לחשוף את העושר התרבותי של המוזיאונים השונים ולעודד את הציבור לבקר בהם.

הכניסה לתערוכות המוזיאונים ללא עלות, נשמח לראותכם!

*מוזיאון הרמן שטרוק סגור לרגל הקמת תערוכה חדשה

 

מוזיאון חיפה לאמנות
סיורים מודרכים לקהל הרחב תערוכות חורף-אביב 2024 | 12:30, 11:00 | משך כל סיור כשעה ורבע

התערוכות החדשות במוזיאון חיפה לאמנות הן מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב-1906 ועד אמנות עכשווית, ובתקופה של אבל ואובדן מציגות את היצירה המקומית כמקור לחוסן תרבותי. התערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות", מבקשת בעת המאתגרת הזו לספק למבקרים מרחב בטוח כדי להגות באימה שתוקפת את ביתנו. מרחב של יופי, שמכיל את הדברים האהובים שביתינו אוצר. התערוכה "סובבת שמש אדמתי" מציגה בעיקרה אמנות ישראלית מהעשורים הראשונים של המאה ה-20, וביחס ישיר לתערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות", מוצגת תערוכת יחיד לאמנית נטליה זורבובה המוקדשת לציורי שמן גדולי ממדים של פנים ביתה. בנוסף, במוזיאון מוצגת גם תערוכת "פיראנזי: מראות רומא", המכילה 17 תצריבים של רב-האמן האיטלקי מן המאה ה-18, ג'ובאני בטיסטה פיראנזי.

 

המוזיאון הימי הלאומי
מרחבים פעילים אינטראקטיביים 16:00-18:00 | פעילות חופשית במסגרת הביקור במוזיאון

לצד התערוכות השונות במוזיאון הימי הלאומי, נמצאים המרחבים הפעילים לכל המשפחה, עם מגוון משחקים דיגיטליים וסדנאות בהשראת התערוכה "ים ומלואו".

בנוסף, קיימות תערוכות ומרחבי פעילות לילדים, ובהם "הצילו! SOS" המוקדשת לאלים וגיבורי על ימיים ולחשיבות השמירה על הטבע הימי, "פיראטים: בין אמת לאגדה", ומרחבי משחק ויצירה לכל המשפחה בכל קומות המוזיאון.

כשתגיעו אלינו למוזיאון, חפשו את המשחקים הדיגיטליים באמצעות סריקת קודי ה-QR!

 

סיורים מודרכים לכל המשפחה תערוכת "ים ומלואו" | 17:00, 16:00 | משך כל סיור כ-50 דקות

תערוכתו של ד"ר רמי קליין כוללת 3 חלקים המציגים מבטים אמנותיים, פואטיים ומדעיים על הטבע הימי. בשונה מהמקובל בעולם המחקר האקדמי, קליין מסרב להתמסר לגבולות הבלתי נראים המפרידים בין מחקר מדעי, אמנות ושירה ומחבר ביצירתו בין העין, הראש והלב. בחלק הראשון, אמנות הטבע הימי, קליין דגם מוטיבים מגופם של יצורים ימיים מקבוצות ביולוגיות שונות, מהם יצר תבנית קליידוסקופית מרהיבת עין המוצגת במוזיאון במיצב וידאו. בחלק השני, לחיות ביחד - חיי שיתוף בעולם התת־ימי, המבקרים מוזמנים להתוודע ליחסי הסימביוזה המתקיימים בין יצורים בשוניות האלמוגים ולשיתוף הפעולה ביניהם, המאפשר להם להפיק רווח ביולוגי ולהגביר את כשירותם ושרידותם. לצד התערוכה מוצגת גם עבודת הוידאו "עולם המים" של יובל פנחס המציג מגוון של יצורים מרהיבים החיים בשונית, ועוקב אחר התנהגותם הייחודית ויחסי הגומלין ביניהם.

 

 

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית
סיורים מודרכים לקהל הרחב תערוכת "צמדים" | 12:30, 11:00 | משך כל סיור כשעה ורבע

סיורים מודרכים לכל המשפחה תערוכת "צמדים" | 17:00, 16:00 | משך כל סיור כ-50 דקות

תערוכת "צמדים" מחברת בין 3 צמדים של אמני הדפסי עץ יפנים מסורתיים לאמנים עכשוויים, יפניים וישראליים. התערוכה כוללת גם מרחבי יצירה ופעילות מיוחדים לכל המשפחה: פינה ליצירת הדפסי עץ בשיטה יפנית מסורתית ועמדת צילום "קפצתי ליפן, מיד אשוב", בה ניתן להצטלם בתוך הדפס של הירושיגה.

הירושיגה X טאבּאימו
ההדפסים של אוטאגאווה הירושיגה מתארים את יופייה של יפן בתקופה שבה הוקל האיסור לטייל ברחבי המדינה. תערוכה זו מתמקדת בהדפסי נופים ומדגישה את נקודות המבט הייחודיות של האמן. טאבּאימוֺ מפנה זרקור נוקב אל החברה היפנית ואל ערכיה המשתנים. שפת האמנות שלה סוריאליסטית וגרוטסקית, ויצירותיה מעוררות בליל של התרשמויות.

קוניושי X קופרמן
האמן אוטאגאווה קוניושי נודע בתיאורי הלוחמים והקריקטורות שלו. יצירותיו מאופיינות בדמיון עשיר, פנטזיה, ביזאריות ודרמטיות. ראובן קופרמן וקוניושי דומים ברגישותם לתנועה ובמשיכה שיש לשניהם לאסתטיקה של אלימות מהולה בדמיון והומור עשירים. ציוריו של קופרמן מבטאים סגנון תיאטרלי מוגזם וייחודי, והם שופעים מקבץ לא הגיוני של דמויות על אותו המצע.

הוקוסאי X בלבן
קאצושיקה הוקוסאי נודע בכישרונו לתאר גוף בתנועה ולהדגיש את תחושת הרגע, כאשר בתערוכה מוצג ספר בו תיאורים של לוחמים יפנים. יצירותיה של יעל בלבן נראות למראית עין כלקוחות מעולם אחר, אך למעשה הן הדבר הכי קרוב לביוגרפיה האישית והמשפחתית שלה. השפה האמנותית הייחודית של בלבן בנויה מלולאות ותיאורי הלוחמים היפניים המתוארים בתערוכה לקוחים מתוך ספריו של הוקוסאי.

 

                                                                                              

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה