חאלים ומינה מנהלים חנות לממכר כפתנים מסורתיים באחד הרבעים העתיקים במרוקו. הזמנים השתנו, העבודה על כפתן העשוי במלאכת יד דורשת זמן ועמל רב, וללקוחות אין סבלנות להמתין. כדי לעמוד בדרישות הם מחליטים לשכור עוזר, וכך מגיע יוסף לחנות. יוסף מסור מאוד, נלהב ללמוד את מלאכת התפירה מחאלים, ומינה מתחילה לשים לב עד כמה בעלה מוקסם מנוכחותו של הצעיר.
אחד הסרטים המדוברים של השנים האחרונות, הוקרן לראשונה בפסטיבל קאן, הדהים את כל מי שצפה בו, והפך לשיחת היום - עד כדי כך שהוא נחשב מיד לאחד המועמדים המובילים לזכייה באוסקר. כדאי לדעת עליו כמה שפחות לפני הצפייה, אך מדובר בחוויה עוצמתית, יוצאת דופן וחד פעמית, ואחד מהסרטים הייחודיים והמרתקים שתראו.
התערוכה "צמדים" מחברת בין אמנים מאמנות יפנית מסורתית של הדפסי עץ לאמנים עכשוויים, יפניים וישראליים. הצמד הראשון הירושיגה X טאבאימו הוא חיבור בין אחד מגדולי אמני הדפסי העץ, בן המאה -19, אוטאגאווה הירושיגה לאמנית הווידיאו העכשווית טאבאימו. הצמד השני קוניושי X קופרמן, הוא חיבור בין אמן הדפסי העץ אוטאגאווה קוניושי עם הצייר הישראלי ראובן קופרמן. נקודת החיבור של הצמד הנוסף, הוקוסאי X בלבן גם היא דרך אסתטיקה של דימויי לוחמים ובדגש מיוחד על תנועה, ואלה מתוארים בספרי הלוחמים של האמן קאצושיקה הוקסאי ומתורגמים כאן לשפתה הייחודית והמעודנת של האמנית יעל בלבן.
לרגל ״חג הילדים״ היפני, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית מציג בפטיו של המוזיאון למעלה ממאה עפיפוני קרפיון שעוצבו בידי סטודנטים מהאקדמיה לעיצוב ויצ״ו חיפה. ״חג הילדים״ (במקור "חג הבנים") נחוג ב-5 במאי ובו המנהג להניף על גגות הבתים ומעל נהרות 'קוינובורי' - שרוולי רוח בדמות דג הקרפיון (קוי - דג; נובורי - באנר או דגל).
רוח צפונית נושבת באוסף מוזיאון חיפה לאמנות. מיקומו של המוזיאון בחיפה משתקף באוספו, שבו עבודות רבות של אמניות ואמנים מחיפה ומהצפון. בעבודות אלה באה לידי ביטוי זהותה הייחודית של העיר חיפה: כעיר נמל, צף ועולה בעבודות היחס למהגר ולפליט; כעיר פועלים, רבות מן העבודות עוסקות בשאלות מעמדיות; וכעיר השוכנת בטופוגרפיה ייחודית בין הים להר, העבודות מתעמקות ביחסי הארצי והרוחני. ממרכזו של האוסף בצפון, אצורה בו גם שיחה עם מרכזי האמנות בישראל, עם התרבות הערבית ועם האמנות המודרנית המערבית.
ביתנו, והחפצים השמורים בו, מספרים סיפורים: בארון המטבח סט כלים חסר, שכמה מצלחותיו נשברו במעבר דירה; בסלון ספה בלויה, שקיבלה את צורת הגוף מרוב שימוש; על הקיר מאחוריה תמונות של קרובים מחייכים – כמה מהם חיים, כמה כבר לא. בדרך כלל נמצאים בסביבת המגורים שלנו האנשים והדברים האהובים עלינו ביותר, ותיאור פְּנים הבית מציג את כל מה שאהוב עלינו ושאנחנו חרדים לשלומו. לתיאור פְּנים הבית מקום של כבוד בתולדות הציור, וז'אנרים כמו תפנים וטבע דומם שימשו אמנים לבחינת סוגיות של מעמד כלכלי וחברתי, השתייכות משפחתית וזיקה למקום. הנושא הסתמי לכאורה היה לא-פעם מצע אידיאלי להתנסות באופני הבעה ציוריים חדשים, מאחר שאינו דורש יותר מאינטימיות בין האמן, סביבתו והחפצים שבו.
ג'ובאני בטיסטה פיראנזי פעל ברומא באמצע המאה ה-18 - תקופה שבה העיר משכה אליה משכילים מרחבי אירופה, שנפגשו על רקע תפאורה של מבנים מהוללים בני מאות שנים. בימיו של פיראנזי היתה רומא אחד המרכזים של תנועת ההשכלה והנאורוּת: יעד חובה למטיילי ה"גרנד-טור" - סיורים של בני אצולה להכרת בירות התרבות של אירופה - ומוקד של חקר התרבות הקלאסית עבור יוצרים ואנשי רוח. פיראנזי יצר ברומא תצריבים רבים המציגים את מראות העיר, שעשו לו שם ברחבי אירופה. אוסף מוזיאון חיפה לאמנות התברך במבחר נכבד מתצריבים אלה.
המקבץ המוצג בתערוכה, מתנתה הנדיבה של גב' לין שוסטרמן לאוסף המוזיאון, כולל בעיקר עבודות מן המחצית הראשונה של המאה ה-20, תקופת התהוותה של האמנות הישראלית. גוף יצירות זה מוסיף נדבך אמנותי והיסטורי משמעותי לאוסף הקיים, המתמקד ברובו באמנות ישראלית משנות ה-50 ואילך (וחלקו זמין לצפייה בתצוגת הקבע הסמוכה). הוא מעיד על התמורות שחלו באמנות המקומית לאורך השנים, ומצביע על סוגיות בתרבות הישראלית, הרלוונטיות גם בחלוף עשורים. אף שנוצרו במקומות שונים בארץ, מעל העבודות כולן זורחת השמש הישראלית העזה.
החדר שלי הוא המקום הכי שלי. אנחנו מחליטים מה לתלות בו על הקירות, שומרים בו את הדברים הכי חשובים לנו, ומסתגרים בו כשאנחנו רוצים להיות רק עם עצמנו.
אנחנו מזמינים אתכם להראות לנו איך נראה החדר שלכם, או חדר החלומות שלכם: ציירו את החדר על גבי גלויה, והקפידו לתאר את החפצים והפרטים שהופכים אותו למקום המיוחד שלכם, ששונה מכל החדרים האחרים.
נטליה זורבובה מציירת בעיקר את פְּנים הבית שבו היא גרה, במוסקבה, בברלין, בבאר-שבע או ביפו. המבט בסביבת המגורים הוא אמצעי להסתגל אליה, וזורבובה מגלה את המקום דרך הציור; ליתר דיוק, מבעד לתיאור של פְּנים הבית, הציירת מגלה את הציור. תיאור פְּנים הבית - התפנים - מחבר בין הבית לסטודיו, בין החיים לעבודה. הציור נעשה במקום מוּכּר ואהוב, אך בו-בזמן מעמת את אתגרי החיים עם אתגרי הציור. כל רגע שמבלים בבית הוא זמן של למידת מעשה הציור תוך מיפוי המרחב, תוך התעמקות בַּצורות, בצבעים ובמרקמים שמרכיבים את סביבת החיים.
הפסטיבל החיפאי המסורתי שנחגג במשך ארבעה עשורים חוזר למוזיאון העיר חיפה. המבקרים יחשפו להיסטוריה של "תערוכת הפרח" ושל העיר חיפה ובמקביל יזכו לקבל נקודת מבט חדשה
חזון דיסטופי הופיע במוחה של אודין שדמי לאחר שעבדה בתחום ההייטק. בחזונה העולם שלנו ניצב בנקודה זמן קריטית: הקִדמה שהשקענו בה מאמצים כה רבים עוקפת אותנו ומשאירה לנו רק שאריות קטנות של טבע אותנטי. בעקבות חוויית הקיום הדיכוטומית, הנעה בין עולם הייטק והקִדמה ובין ההתייחסות לעולם הטבע, היא החליטה לצאת לפעולה.
ד"ר רמי קליין הוא ביולוג ימי, צלם וכותב. בדומה לים, המתאפיין בהיעדר גבולות טבעיים, כך גם הוא מסרב להתמסר לגבולות הבלתי נראים המפרידים בין מחקר מדעי, אמנות ושירה ומחבר ביצירתו בין העין, הראש והלב. שלושת חלקי התערוכה משקפים את משמעותו ואת חשיבותו של הצילום התת־ימי עבור ד"ר קליין. התערוכה משקפת את התנועה המתחוללת בין מחקר ביולוגי, חוויה אסתטית וביטוי פואטי.
אתר הפרפר הוא אתר חיצוני שאינו באחריות מוזאוני חיפה ואינו קשור אליו. למוזאוני חיפה אין כל קשר לפעילות שלך באתר הפרפר והוא אינו אחראי בשום צורה לשירות שאתר הפרפר מציע, לפרטים ולתכנים המוצגים באתר.
כתבו לנו ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי